fredag den 26. august 2011

Foerste uge.

Saa var det foerste uge i skole. Hvordan gik den saa? Well, udemaerket!

HIGHLIGHTS FRA UGEN.
Monday:
-Jeg blev trukket op paa scenen foran ALLE 7,8,9,10,11 og 12 klasserne, for at fortaelle om mig selv og Danmark.
- First day of school, og den er SAA amerikansk, school colors, kantine you name it.
- Jeg kom med i Students Counsel (elevraadet).

Tuesday:
-Choir + Show Choir (JA, taenk Glee (og dem som ikke ved hvad Glee er, shame on you)
- Jeg koerte med en gul skolebus for foerste gang.

Thursday:
- Jeg begyndte for alvor at snakke med mange mennesker (Maria, Leoni, Anna, Billie, Cody, Jessica og SAA mange flere)
- Jeg havde en matematik test.

Friday:
- Geografi test.
- Verdenens KLAMMESTE kantinemad.
- Weekend!!!!!!!!!!

Okay, Clara har vaeret saa soed at sende en MASSE spoergsmaal til mig, saa dem vil jeg selvfoelgelig (som jeg har lovet) svare paa.

HVORDAN ER DE? De er SAA soede. Well, de fleste, naevner ingen navne, men der er to (ud af alle de mennesker, som jeg har moedt her, som jeg hellere and gerne vil af med. De er meget imoedekommende, og spoerger meget ind til Danmark, hvem jeg er osv. Generalt et rigtigt godt foerstehaands indtryk. xD

HVAD SPISER I? I min familie spiser vi relativt sundt. Vi spiser meget mexikansk, for det kan de (vi) godt lide. Meen vi har altid slik staaende fremme, saa det bliver man vel fristet af, haha. Vi spiser ogsaa hamburger meget. Og JA, jeg ved hvad i taenker, men her i USA betyder hamburger en gryderet (gerne krydret). I skolen spiser vi MEGET (!) ulaekker mad. Men jeg spiser det alligevel, fordi jeg er sulten, og det koster 1.40 dollar (lige under 10 kroner) for et helt maaltid. xD

HVAD LAVER I? ALT! Min hverdag er dog altid sove - skole - lektier - spise - sove og saa om igen. I weekenderne besoeger vi ofte familie eller shopper (meget aktiv familie). xD

HVOR MANGE LEKTIER FOR DU FOR? Try MANY!!! Fordi vi har de samme fag hver dag, faar vi lektier for fra dag til dag, og med syv timer hver dag, bliver det meget. Vores boeger er ogsaa tykkere (hver bog omkring syv centimeter). xD

HAR DE TAGET GODT IMOD DIG? Meget, de har soerget for, at jeg aldrig kededet mig og tilbudt mig at lave en masse ting. I skolen har de soerget for, at jeg aldrig sidder alene til lunch. Saa svaret maa vaere ja. xD

ER DE INTERESSESEREDE I DIT SPROG OG HVOR DU KOMMER FRA? Hahaha, proev at spoerg om de er interesseret i vores alkohol alder! Ja, det er de saerligt interesseret i. Der er da ogsaa nogle piger, som har spurgt mig, hvordan man siger boys (drenge) og saadan noget. xD

KAN DU SHOPPE DEROVRE? JA! Desvaerre ikke i Topshop, Urban outfitters, H & M og Monki, men der er en Target, Hollister ( Deres Abercrombie & Fitch (aerligt talt kan ikke se forskellen!!! Praecis det samme toej, brand osv), Pacsun og American Eagle Outfitters. Det er noget FANTASTISK toej. xD

ER DER ANDRE UDVEKSLINGSSTUDENTER? Ja, vi er tre paa min skole (Maria fra Spanien og Leoni fra Tyskland), der er en dansk pige i nabobyen (20 min), DK pige og dreng 30 min fra mig og en DK dreng en time fra mig, saa jeg tror nok, at det gaar. ;D

KAN DU HAVE DIN EGEN TELEFON MED? Ja, eller man kan koebe en ny herovre (som jeg har gjort). Den er meget handy, dog ikke en I-Phone, for jeg skulle bare have det billigeste. xD

SNAKKER DU ENGELSK MED DEM? Ups Clara, det var vidst en blondie. Hahaha, nej jeg snakker da Swahili med dem. Jeg bor i USA, de kan ikke snakke dansk, saa ja, alle samtaler er paa engelsk. xD

VAR DU BANGE? For hvad? xD

ER DET SJOVT AT SNAKKE ENGELSK, OG HAR DU VAENNET DIG TIL DET? Det er sjovt, men det kan vaere svaert at faa de helt rigtige ord frem. Heldigvis er min Mamadude en laerer, saa hun kan tyde mit engelsk Hahaha. Jeg har ikke vaennet mig til det endnu, men det hjaelper, at vaere startet i skole. xD

ER DU I KONTAKT MED DIN FAMILIE? Ups, jeg har kun skrevet til dem en gang, men jeg har saa travlt herovre. Jeg burde nok skrive til dem, men vores internet forbindelse er saa daarlig, at det du kan goere paa 15 min, tager en time.

Det var det. SPOERG hvis du vil vide mere! xD

See ya' <3 <3 <3

1 kommentar:

  1. Hehe sweetie! Det hele gik så stærkt, men da jeg spurgte om du var bange mente jeg det med at du selv skulle købe billet i udlandet :-D
    Og ja haha, my bad, blondien ;-)

    Håber du har det godt søde søde Rebecca..
    Kæmpe møsser fra kolde Danmark :-)

    SvarSlet